Salgs og Leveringsbetingelser

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer fra Casus Security - Nettbutikk. Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven og e-handelsloven.

Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post, brev e.l.

Bestillings- og avtaleprosess

Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server (datamaskin). Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett.

Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordebekreftelsen er i samsvar med bestillingen. Hvis ikke må du straks kontakte oss per e-post: kundeservice@casus-security.no. Påse også at all kontaktinformasjon som legges inn er korrekt, dersom pakken ikke blir hentet og returneres til oss grunnet feil/mangelfull informasjon, vil det påløpe en administrasjonsavgift.

Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil i tekst, priser og bilder kan forekomme. Vi tar forbehold om prisendringer. Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt får ikke tilbakevirkende kraft.

Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil som er større enn 15 % av normal utsalgspris, kan vi endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunden har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget.

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnad for kjøpet (vil fremkomme før ordre bekreftes) inkluderer alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m.

Betaling

Kjøpesummen kan etter ditt eget valg gjøres opp gjennom kredittkort eller PayPal.

Uavhentede og ikke-betalte pakker vil bli belastet et gebyr på kr 200,- for å dekke våre utlegg. Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso.

Sikker betaling

All betaling går gjennom PayPal. Ingen informasjon om ditt betalingskort blir lagret av Casus Security DA. Vår samarbeidspartner PayPal krypterer kortinformasjonen din ved overførsel til kortutsteder.

Levering og forsinkelse

Levering av produktene skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt på ordrebekreftelsen. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse.

Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje.

Undersøkelse av produktene

Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart som mulig undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.

Frakt

I tillegg til ordrebeløp som vises i handlekurven vil frakt tilkomme. Pakkens volum og vekt vil avgjøre prisen på forsendelsen. Volumberegning er transportbransjen sin måte å regne om et volum til en vekt. Du kan få en utfyllende forklaring på hvordan dette påvirker prisen på dine sendinger ved å klikke her. Vi benytter Posten som distributør av forsendelser fra nettbutikken. Posten tilbyr en rekke ulike fraktmåter. Aktuell fraktpris beregnes i løpet av betalingsprosessen slik at total varekostnad inkl. frakt vil vises før bestillingen endelig bekreftes.

Leveringstid

Pakken er normalt fremme to- tre dager etter avsendelse. Til Nord-Norge eller avsidesliggende steder kan det ta noen dager ekstra.

Mangler eller feil på levering

Dersom du mangler én eller flere varer i forhold til ordre-/leveringsbekreftelsen har vi egne rutiner for å håndtere dette så enkelt som mulig. Vær vennlig å kontakte oss på e-post: kundeservice@casus-security.no

Følgende kontaktinformasjon må finnes i henvendelsen:

  • Kundenummer

  • Ordrenummer

Vare skadet under transport

Dersom varen er skadet under transport må du ta vare på emballasje samt produktene, og levere dette på Posten hvor du får et skadeskjema som må fylles ut. Varene returneres så (sammen med skjema) til avsenderadressen. Dette må gjøres for at ny vare skal bli sendt ut. Dette må, ifølge norsk lov, gjøres innen rimelig tid. Casus Security DA ser helst at dette gjøres innen 14 dager fra melding om at pakken er mottatt. Varene er forsikret ut fra Postens egne satser.

Laster...